وب

طراحی سایت چیست؟ چرا باید سایت داشته باشیم؟

در دنیای امروز، اینترنت به یکی از اساسی ترین نیازهای انسان تبدیل شده و هر کس برای انجام هر کدام از فعالیت های روزانه خود به اینترنت مراجعه می کند.

امروزه تقریبا به ازای هر امری، یک یا چند وب سایت وجود دارد که در حال ارائه خدمات مورد نیاز به کاربران هستند.

حال با این تفاسیر می خواهیم بدانیم که سایت اساسا چیست و چگونه طراحی می شود؟

طراحی سایت چیست؟

به طور کلی، سایت یا وب سایت به یک پایگاه اینترنتی گفته می شود که خدمات مختلفی نظیر اطلاعات، مولات گوناگون، عکس، فیلم و... را به کاربران ارائه می دهد.

حال فرد یا افرادی این صفحات را ساخته و طراحی می کنند تا در جهت نیاز سازنده و کاربر، فعالیت کنند. به این کار طراحی سایت گفته می شود.

طراحی سایت شامل لایه های مختلفی نظیر ... می باشد که بسته به نوع ارائه خدمات، شخصی سازی می شوند.

انواع سایت

یک وب سایت از دو لایه فرونت اند (Front End) و بک اند (Back End) تشکیل شده است.

  • فرونت اند عبارت است از نمای کلی، شکل ظاهری سایت و هر آنچه که برای عموم کاربران قابل مشاهده است. در پروسه فرونت اند از تکنیک های گرافیکی بهره زیادی برده می شود.
  • بک اند عبارت است از کد ها، برنامه ها و هر آنچه که برای عموم کاربران قابل مشاهده نیست و فقط برخی افراد به این قسمت دسترسی دارند.

علاوه بر این سایت ها به دو دسته تقسیم می شوند:

1- ایستاتیک (ایستا): در این سایت ها تنها قسمت فرونت اند انجام می شود. اطلاعات و خدمات مربوط به سایت های ایستا تنها یک بار گردآوری شده و تا مدت ها به همان صورت باقی می مانند.

2- داینامیک (پویا): در این سایت ها هر دو قسمت فرونت اند و بک اند انجام می شود. اطلاعات و خدمات این سایت ها پس از انتشار رها نمی شوند و دائما در حال توسعه و بازبینی هستند. به همین دلیل به آن ها سایت های پویا نیز گفته می شود.

وب سایت ها در عصر جدیدبخش بسیار بزرگ و گسترده ای از زندگی انسان را در دست گرفته اند و تعداد آن ها هم بسیار بالاست اما موفق ترین این وب سایت ها، آن هایی هستند که اصول طراحی سایت را رعایت کرده و خدمات و اطلاعات دقیق و مفیدی را به کاربران عرضه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *